דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנורת לדים: חדשנות נסתרת מהעין 

מאת    [ 09/02/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2532 פעמים ]

יש הרבה מוצרים שתופשים את העין בהרבה יותר קלות מאותה מנורת לדים צנועה שאינה נראית כמו עניין גדול במבט ראשון. מי שיקדיש לה את תשומת הלב שלה היא ראויה יבין עד מהרה שגם מנורת לדים היא חלק מההתקדמות המדהימה במהירות שלה של הטכנולוגיה המודרנית.

הרבה יותר קל לראות את ההתקדמות הטכנולוגית המדהימה במוצרים שונים וסקסיים הרבה יותר. מחשב כף יד נראה הרבה יותר מרשים מכל מנורת לדים שהיא ואין גופי תאורה שיכולים להתחרות עם הטלפונים הניידים החדישים שמציפים את השוק. מכונית חשמלית עדיין הרבה יותר מרשימה אותנו מאיזושהי נורת לדים צנועה וההתפתחויות השונות בתחום הרפואה המודרנית נראות לנו הרבה יותר חשובות מהתפתחותיות בעולמם של גופי תאורה. אנחנו מודעים למחצה לכך שאנחנו חיים בעידן ייחודי שבו הטכנולוגיה מתקדמת בצעדי ענק ובמהירות. לא היה עידן אחר בהיסטוריה של התרבות האנושית שבו כל-כך הרבה חידושים טכנולוגיים הופיעו בחייו של האדם מן הישוב והיו זמינים לשימוש בקרב הציבור הרחב. החיים שלנו שונים בצורה משמעותית מאד מהמציאות שבה חיינו רק לפני עשרים שנה. עוד ועוד חידושים מופיעים בעולם שלנו ומשנים אותו מהקצה אל הקצה. אין זה מפתיע, אם כן, שחפץ צנוע יחסית כמו מנורת לדים אינו זוכה לתשומת לב רבה בעולם שלנו.

כמו שאי-אפשר לראות את הכוכבים באור יום כיוון שאור השמש מונע מאיתנו לראות את האור הקטן שלהם, כך האור המסנוור של המחשבים הניידים, הטלפונים הניידים ושאר החידושים הטכנולוגיים שבהם אנחנו מוצפים מונע מאיתנו להבחין בחדשנות בתחום של גופי תאורה; תחום הרבה פחות סקסי ממסכים שטוחים ומשחקי מחשב, לדוגמא. אבל גם אם אור הטכנולוגיה מסנוור אותנו כדאי להבחין באורה של מנורת לדים שהרי גם כאן מדובר בהתפתחות טכנולוגית מאד משמעותית שכבר משנה את חיי היום יום שלנו והיא עתידה להיות בעלות השפעות רבות וגדולות יותר. האפשרויות של תאורת לדים הן אדירות והן רק מתחילות לבוא לידי ביטוי בצורה שבה אנחנו מאירים את הבתים שלנו, את הרחובות שלנו, את מרכזי הקניות ואת מקומות העבודה, את שלטי הפרסומת ואת פנסי המכונות ועוד. גופי תאורה עם נורת לדים תופסים מקום ביותר ויותר מקומות וחללים ומשנים את הצורה שבה התרגלנו להאיר את החללים הללו.

הצניעות של מנורת לדים מסתריה את ההתקדמות הגדולה שהיא מבטאת בכל מה שקשור לדרך שבה אנחנו מאירים א הבתים שלנו. כיוון שמדובר בסוג של גופי תאורה שהינו חסכני בשימוש באנרגיה ובעל אורך חיים גדול במיוחד ברור שמדובר בתאורת העתיד. כמו כל טכנולוגיה חדשה, גם התחום הזה הוא בעל פוטנציאל התפתחות גדול ביותר ולכן כבר בעתיד הקרוב נוכל להיווכח בשימושים חדשים לטכנולוגיה הזו ונוכל ליהנות מסוגים מתקדמים עוד יותר של גופי תאורה עם נורת לדים.

לפעמים אנחנו שוכחים לשים לב להתקדמות המהירה של הטכנולוגיה כי אנחנו חיים בתוך ההתקדמות ולא יכולים להבחין בה. לפעמים ההתקדמות בתחומים מסוימים מסתירה מעיננו את התחומים הפחות בולטים שגם בהם ההתקדמות איננה נעצרת. האור של מנורת לדים איננו דבר מובן מאליו; מדוע שלא נשים לב ולו לרגע לטכנולוגיה החדשנית הזו שמאירה את חיינו?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב